London - the trip in "short"!

Jag tänkte jag skulle dra en sammanfattning av vår Londonresa, den varade ju ändå i 12 dagar. Men jag insåg ganska snart att det skulle bli ett fruktansvärt långt inlägg. Så vi tar "the highlights" helt enkelt =).

Vi kom dit den 21:e aug, resan dit gick som på räls med ett par 40+ damer ombord som pratade med oss som bara den efter att de hade hällt i sig sisådär 4 småflaskor rosévin. Vi kom fram till Richard ca 2 på eftermiddagen och det visade sig att vi fick lyxen att bo i trerummaren alldeles ensamna med Mark denna gång - detta innebär världsmysiga sovrum, eget kök och stor tv med dvd (visserligen ganska skräpig men ändå...). Så vi var mer än nöjda. Mark fick stollerycket och drog med oss ut redan första kvällen - inte oss emot såklart och vi hade en trevlig kväll i Camden och träffade diverse av hans vänner =). Kom hem på småtimmarna som det brukas när man är ute med Mark :P.

Richard hade skaffat sig en flickvän som var en historia för sig. Han är 52 och hon 29 (but hey i'm not one to jurdge ;) ). Saken var den att hon ansåg sig själv som "gammal" och var något av en rikemansdotter som gjort flertalet plastikoperationer och tyckte att det var "helt normalt" att betala 17 000 kr för en handväska från Chanel. Trots våra tankar om henne så måste jag väl medge att Moa blev rätt lycklig när hon kom hem från London med en klänning som kostade 500 USD in stores :P.



Resten av tiden innan festivalen spenderade vi med att faktiskt försöka GÖRA någonting i Lodnon istället för att sitta inne som det ibland blir hos Richard :P. Saken är ju den att jag och Moa har sett det mesta vad gäller Sevärdigheter så denna gång blev det att leta tatueringsställen för min del, besöka National Museum of Art (som jag var den enda som upskattade :P), besöka China Town med Hui (Richards flickvän) och äta god mat. Richard lyckades dessutom klämma in TVÅ musikaler och ett besök på Planet Hollywood. Oliver Twist var favoritmusikalen men Michael Jackson var definitivt bra den med =). Vi besökte Westfield en dag också och Moa fick som vanligt halvt dra mig ut ur affären Debenhams med alla dess fina kläder :P. En dag var vi i Regents Park och tittade på Cricket på storbildsskärm - en sport som jag och Moa var rörande överens om att vi aldrig någonsin skulle engagera oss i - vare sig på plan eller på skärm :P.

Så var det dags för Marks födelsedag och avresan till festivalen.
Självklart regnade det in i vårat tält första natten så vi fick sova i mysiga fuktiga sovsäckar i ett fuktigt tält på fuktig mark - underbart! :P  Men vi överlevde (tills vi kom hem med en superförkylning vi båda - klarade festivalen iaf). Dag två blev vi introducerade i vårt jobb och jag och Moa insåg snart att även om det var roligt att ta beställningar i baren så trivdes vi mest med att hälla upp alla drinkar och sköta maskinerna. Vi träffade superhärliga människor som vi bytte adresser/fb med och hade det allmänt trevligt resten av tiden där =).
En av de mest udda minnena var nog när Jen (Marks kompis) försökte tuta i folk att jag var dotter till Ingvar Kamprad och Moa var dotter till han som skapat Lindts choklad xD.
Banden som spelade på festivalen var (enligt min åsikt - den delas inte av Moa) för det mesta bra. Mina favoriter var The Progidy, Kings Of Leon och Radiohead. =)





När vi åkte hem den förste September var det med blandade känslor. Jag fick en fin present av en kär vän och fick aldrig chans att tacka honom riktigt, får göra det nästa gång =). Men allt som allt hade vi en toppenresa! =)
Från att åka dit "en gång till *suck*" till att nästan inte vilja åka därifrån - så det kan gå =).
Ja, det var väl allt tror jag.... "short story" va? ;).

Bye Bye!


Kommentarer
Postat av: Alexandra Jau

Finally a post! =)

2009-09-18 @ 14:26:26
URL: http://dagensdans.se
Postat av: ida

haha well nu blir det nog fler framöver. när jag väl komemr igång så.. ;)

2009-09-18 @ 19:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0