Leopold talar ut...

Idag har det hänt tråkigheter här hemma hos oss. Matte är så ledsen så ledsen så jag gör mitt bästa för att trösta henne. Ligger till och med STILL i sängen brevid henne när hon vilar - hör på den ni!

Min bästis (eller i alla fall enligt mig) fick somna in idag och både matte och jag har suttit och saknat henne hela dagen sen vi kom hem från Strömsholm. Jag följde såklart med upp för att vakta matte - jag blev ju orolig för henne... Men jag fick inte följa med in så när allt var klart så mötte jag upp henne med pussar och kel ute på parkeringen. Man måste ju göra sin plikt som valp menar jag. Men vi kommer sakna Peia så mycket.... Vem ska jag nu springa runt och "fjanta mig för" som matte säger?

Matte påstår att hon blir på bättre humör av att blogga åt mig så hon får väl göra det då (även om jag såklart vet bäst...). Får berätta om lite trevliga saker istället då för att göra en tråkig dag bättre....

Vet ni? Igår fyllde jag faktiskt hela 6 månader! =D
Matte påstår att tiden har gått jättefort men jag förstår då inte alls vad hon pratar om.
Jag minns minsann fortfarande hur man gnager på sladdar ;).
Gnager på saker gör jag verkligen, vilket matte inte uppskattar. Hon säger att "hon förstår" eftersom jag ska tappa tänder - men vaddå, jag måste ju ha något att göra när hon pluggar, eller hur? Och alla ben och bitringar och leksaker är ju bara SÅ tråååååkiga! Sen har hon mage att påstå att jag är FJANTIG också?!?!? Vaddå - bara för att jag inte gillar klapprande hästben, påsar som blåser förbi, rullande resväskor, cyklar, bussar, stora män, nycklar, flygande kastanjer.... Okej då hon kanske har en poäng trots allt.... Hmpf! Men något jag faktiskt GILLAR är när matte sparkar kastanjer ute på gården. Då springer jag runt och vallar ihop dem i små fina högar och lyfter kastanjer från ena högen till den andra. Matte säger att hon tror jag skulle bli en bra vallhund. Men vem sjutton vill springa mellan massa fårben??? Usch! Nej tacka vet jag dalmatinerben - dvs Zeus ;D.

Matte och jag hade en allvarlig diskussion tidigare ikväll. Eller åtminstonde tyckte matte att den var allvarlig...
Innan matte skaffade mig så har hon uppenbarligen haft en hel massvis med katter genom åren. Och bara för att jag finns så har hon inte för avsikt att sluta med katter sa hon. Och här trodde man att man var speciell... :O Nejvars jag vet att matte ÄLSKAR mig =D. Och i ärlighetens namn så skulle det inte skada med en lekkamrat.
Matte sa att hon funderade på att någon gång agera jourhem - dvs låta en katt som inte har någonstans att ta vägen bo hos oss tills den hittar ett nytt hem. Knäppa matte, hon inser ju inte att en eller två katter säkert kommer bli kvar någon dag. Det enda hon oroade sig för sa hon var att - tänk om hon skulle få hem kisseungar - hur skulle jag bete mig då? Hon påstår att eftersom jag gillar luddiga o kramgoa kramdjur så skulle hon vara orolig för kattungarna. Men vad då? Ge mig liiite kredit va! Till och med en klumpeduns som jag fattar väl att man inte ska leka med så små saker. Jag aktar mig ju till och med för de där banditmössen! Och här talar vi om banditer med KLOR!! Usch och fy, nej hon behöver då inte oroa sig. Men vi får se framöver helt enkelt =).

Nähä nu säger matte att hon vill gå o lägga sig.... Hoppsansa - en puss på nosen fick jag som tack för mitt vackra inlägg. Nu hoppas vi bara på lite godis också ;).

Sov så gott allihop!
/Leopold <3


Jag tycker faktiskt om matte även om hon är lite knäpp ibland... ;) <3
Det är sånt man får stå ut med som "vis" hund! (Nu började matte skratta i bakgrunden...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0