!Tú eres loco!



Han är för söt min lilla Leopold...
Han har sådana fasoner för sig ibland. När han jagar katten och sen ser helt förnärmad ut när hon vänder sig om och klappar till honom. "Vaddå?? Får jag inte bita i svansen??". Eller när han får för sig att plocka några av mattes strumpor ur garderoben och sen riva ner täcket ur sängen. Då sitter han där när matte kommer hem i ett virrvarr av tyger och färger och man ser hur hela hunden utstrålar ett "Ops..." :P.
Idag har han faktiskt skött sig relativt bra. Jag var ute med honom och Zeus (min daghund) i hundparken där de levde o sprang för glatta livet. Roligt hade de i alla fall. Och gårdagarnas incidenter var som bortblåsta. Lägger in några bilder på honom och Zeus från ett annat tillfälle i hundparken. Förresten - jag FÖRSTÅR INTE vad det är som är så j*vla roligt med lera. Varenda gång vi kommer hem så har jag en hund i diverse bruna nyanser som behöver ställas i duschen. För att inte tala om Zeus som är mestadels vit. Jag tycker synd om Jenny ibland alltså... :P. Jisses... nu står både hunden och katten och viftar på svansen - av helt olika anledningar dock :P. Han förstår nog inte riktigt att hon är katt ich han är hund ibland. Han gör sådana där valpiga utfall ibland men Peia bara ignorerar honom. Han är för go min lille grabb... =)

Jag har haft Spanska idag också. Läraren frågade något om hur man sa att man gick på bio på spanska. Jag var så trött o helt snurrig i huvudet. Min bänkgranne viskade ngt som slutade på "oy" till mig varpå jag svarade "Hoy"? Nej det var det ju inte... "Voy" skulle det vara. Alla dessa oy. Voy, hoy, soy, estoy osv... Nog för att jag gillar spanska men hur tänkte de när språket utformades egentligen? "Jo vi byter en konstonant så betyder det ngt helt annat... Bara för att göra det lite svårare liksom..." Nejvars.
Vi skrattade också åt två olika sätta tt säga att man är galen på. Vår lärare förvarnade oss för att säga "Tú eres loco" för det betyder mer eller mindre "Du är en idiot". Det är vad jag ska säga till nästa hundägare som komemr in i hundgården med en agressiv hund - "Tú eres loco!" :P

Dagens inlägg blir inte så långt. Ska upp tidigt imorrn och gå till smärtpsykologen. Tydligen så är det bra att veta hur man ska hantera sin smärta ibland. Och det är ju förvisso sant. Då slipper andra bli lidande pga det och dessutom kanske jag lyckas vara lite mer happy än jag är för tillfället när smärtan slår till :P. Det vore skönt =). Nåja... Nu ska Polden och jag ut en sväng tror jag. Sen ska jag researcha lite för ett engelskaprojekt, men sen får det vara lugn och ro i huset. Man måste ju ha lite slapptid ibland också ;)
Bye bye!


"Hundgården lockar fram det bästa i Leopold"

"Nejnej min hund är inte alls galen"

"Jag ska ta dig din jäkel..."


"Men tro det eller ej - de KAN faktiskt vara lydiga ibland. Ibland är nyckelordet... ;) "


"Lika barn leka bäst - båda är lika pinntokiga..."

"Min lille muntergök är bra på att förgylla min vardag <3"

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej :)

Har du skaffat hund? Åååh vad söt :D Jo jag vet hur de där valpfasonerna är, haha... Min hund tyckte det var överdrivet roligt att jaga moppen när han var liten! Tycker han fortfarande iofs, haha... De har såna egenheter för sig :D Vad är det för ras på din?

Kram :)

2009-10-16 @ 00:42:09
Postat av: Issa

HAHAHAHAHAAH!! Bild nummer två!!!! xD Garvar ihjäl mig! <3

2009-10-27 @ 13:36:15
URL: http://pieceofcandy.blogg.se/
Postat av: Issa

Eller ja, har inte räknat med den längst upp :)

2009-10-27 @ 13:37:03
URL: http://pieceofcandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0