Hero Of The Day

Jag har oficiellt blivit besatt av tv-serien "Heroes" till både min flickväns och Miss Butterfly's förtjusning. :P
Egentligen är det ju en sån där serie som verkligen "makes no sence" - men ändå kan jag inte sluta titta. Det är som flickvännens relation till "Lost" - lite "love and hate-relationship" liksom....

Igår var jag nere med Ms Butterfly på Pitch Black - inget party faktiskt, jag stod bara med henne i garderoben när hon jobbade för att hålla henne lite sällskap. Stackarn hade jobbat 12 timmar i sträck när vi äntligen blev klara framåt 3 på natten till idag. Och idag jobbade hon visst 12-18 också. Jag upprepar det jag sa igår - det är inte riktigt humant. Men hon får ju betalt i alla fall. Träffade på lite gamla klasskamrater. Jag vet att folk förändras utseendemässigt genom åren och det var ju ett bra tag sen jag såg dessa människor. De känner inte igen mig, hehe. Men jag känner igen dem. Det gör att fruktansvärt komiska situationer uppstår. Som när en gammal klasskamrat kommer fram o hälsar på Miss Butterfly men inte har en aning om vem hon som står brevid henne är. Jag försökte bestämma mig för om det var en bra eller dålig sak. Tror nog att det är ganska bra faktiskt. Alla människor man känt i sitt liv vill man inte nödvändigtvis fortsätta känna även om de är trevliga. Det skulle nog bara bli för konstigt, haha =). Och i ärlighetens namn så känns det bara lustigt att känna samma människor nu som när man var liten. Jag vet en hel del gamla bekanta som fortfarande hänger i samma bekantskapskrets - och vad är det för roligt med det egentligen? =). Så nu är jag slut efter dagen - känner mig lite som en "Hero" faktiskt som orkade vara kvar så länge. men vi hade roligt. Nästa gång tar jag dock med en kortlek! :P

Jo farsan och jag tittade på matchen SWE-Denmark igår. Skräp är det enda jag har att säga. Men det var en mysig pappa-dotterkväll med god mat o snacks =). Även om Leopold tyckte att vi endast skulle agera bollkastare hela kvällen... :P

Den här veckan hoppas jag på att jag inte kommer ha så mycket att göra - vilket troligtvis är fallet. Ska bli skönt - otroligt skönt! Längtar efter my wonderful girlfriend som kommer hit igen på Tisdag. Men mest av allt längtar tills jag har höstlov och kan åka ut till henne på landet och bara ha det mysigt några dagar. Då är jag lycklig =).

Satt och funderade på vad jag vill göra i vår... Jag känner egentligen inte alls för att plugga. Men kanske tar jag en minikurs på universitetet i hundens beteendebiologi i alla fall. Vi får väl se =). Annars hoppas jag verkligen att jag kan hitta ett descent jobb som jag kan tjäna lite på men som inte tar upp hela min vardag. Jag har ju lille Polden och Peia att ta hand om också ;). Funderar på att lära mig lite mer teckenspråk också, det är faktiskt riktigt roligt =).

Just det jag är ju dagmatte åt en "liten dalmatiner" vid namn Zeus nu också så Polden har en lekkamrat. Snacka om två lyckliga hundar när jag tar med dem till hundparken vid Cloettacenter. Finns mycket vackra kort på en flygande Zeus och en Leopold med vampyrtänder... Men de får ni se en annan dag. Nu ska jag sätta mgi en stund till med Spanska-boken ;).

Kram på er! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0