Blåbärspankakor och mysdagar

I tisdags hade jag en riktigt jäkla tråkig dag i skolan och var egentligen bara allmänt deppig när jag kom hem.
Jag satte nyckeln i dörrlåset och tänkte "Men vänta - låste jag inte när jag gick imorse?!?" Sedan kom jag in och Peja mötte mig i dörren. Jag minns att jag hann reflektera över att det gick att ta sig fram genom hallen (allt skräp var bortröjt) innan min underbara flickvän uppenbarade sig.
Min automatiska fråga var hur länge hon varit där? Samtidigt kände jag en härlig välbekant doft i lägenheten.
Hon svarade iaf med att jag skulle komma in och se om jag kunde gissa hur länge hon varit där... Det visade sig att hon varit där sen lunchtid och städat HELA min lägenhet dvs dammsugit, skurat, diskat och en massa mer! Tack <3!! Kan jag antagligen inte säga nog gånger. Inte ska någon annan behöva städa ens lägenhet? Men jag har haft så mycket plugg i veckan att jag inte ens orkat med att diska. Igår somnade jag till och med med ett inspelat bokstycke klingandes i öronen... Så återigen - tack <3....

Men så till den där välbekanta doften.... Inte nog med att hon hade städat - hon stod dessutom och lagade blåbärspankakor!!! Ja vad kan man säga - mer underbar människa får man leta efter! Min dåliga dag blev plötsligt 1000 gånger bättre! :-D

Imorgon blir det utgång med bästaste londonkompisen, Miss Froggy och Miss Butterfly - ni vet vilka ni är ;). Börjar jag bli jobbig med alla alias, haha? ;). Miss Froggy har fyllt 20 och det ska firas på 55:an - så det så!!!

Nej nu ska jag ta och trilla i säng... Hoppas ni får en bra dag imorgon - själv ska man plugga o tvätta...

Kramar!! :-)

Kommentarer
Postat av: Girlfriend

Sorry, hjärtat men skurat hade jag inte ;)

2009-03-21 @ 07:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0