Infosnark på komvux

Oj vilken vecka det har varit!
Förutom att jag umgåtts med härliga människor som vanligt så har jag hunnit med ett par turer till tornby där Miss London var supersnäll och köpte ett blligt linne åt mig ena dagen och där min kära flickvän bjöd mig på en alldeles underbar lunch dagen därpå =). Jag lyckades även springa på Miss Butterfly och tillbringade en trevlig eftermiddag med henne =).



Gårdagen var allmänt ganska rörig och inkluderade mest mig springandes fram och tillbaka på stadens gator mellan banker, posten, lägenheten och komvux. Men på kvällen blev det valpkurs. Och vilken valpkurs sen! Herre min je!
Det började med att vi klädde på oss ordentligt då vi misstänkte att det skulle regna.
Som om det hjälpte... Efter endast 5-10 minuter av kursen så kunde jag känna hur dropparna letade sig innanför skinnjackan, den tjocka stickade tröjan och den vanliga tröjan underst. Mina byxor hade miljoner tassavtryck och var dyngsura. Tydligen skulle vi ut på promenad också! I TVÅ timmar (!) gick vi runt motionsspåret, klev i regnpölar, skitade ner oss och försökte förgäves få våra händer varma igen med ett krampaktigt tag om kopplet. Jag önskar jag kunde säga att vi fick ut något av att stå ut med allt detta Leopold och jag. Men nej... Regnet gjorde tydligen det redan inbjudande gräset och snåren ännu mer inbjudande och på slutet av kursen hade jag inte längre en hund som gick fot utan en hund som syntes studsandes någonstans där borta i fjärran hprisonten. Men Leopold var lika glad för det. Och han fick leka med Alda sen vilket var mycket uppskattat. Han gillar verkligen den där lille hunden som beter sig som om hon gick på lyckopiller :P



Idag då... Denna dag har inte varit fullt lika händelserik. Tvärtom snarare. Infodag på komvux. En trevlig rektor men som kunde liknas vid en sömndrucken sengångare som fått några glas för mycket kvällen innan. En hispig yrkesvägledare (som tur var inte min som var bra) som höll krampaktigt om sin papperstrave och en medelålders kvinna från CSN som förklarade hur mycket pengar folk var berättigade och hur fruktansvärt "enkelt" det skulle vara att betala av lånen sen. Jo pyttsan! Och vad vore inte dagen utan de nyutexamerade gymnasisterna som inte insett att de är klara med gymnasiet eller syjuntan med kärringar över 40+ som endast kan prata om pajer och barn. Toppingen på denna goda glassiga dag var fronter-lektionen där det tog en halvtimme att logga in på ett konto somt 1 timme och 45 minuter att förklara hur man skickar epost och inlämningsuppgifter i programmet.



Som tur var kom Miss London och flickvännen hem efter att jag legat o tyckt synd om mig hemma i soffan ett tag och piggade upp mig =). På Söndag fyller Miss London år - GRATTIS till henne! =D =D <33333.
Och då blir det smultronstället - därav min glassiga kommentar ovan ;-).
I England blir det matchande tattos också i form av bilden ovan. :P
Nej nu ska jag krypa ner i den varma sängen som min älskade underbara har värmt upp åt mig =).

C U!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0