Yrvädret från Skänninge och kattmaten från himmelriket...

Hej igen! :-)

I veckan har jag hunnit med en hel del (lite dåligt med pluggandet dock)...
Jag har hunnit med att hälsa på både mormor och morfar - stackars mormor som var jätteförkyld - och min extramormor i skänninge!

Idag var vi alltså i skänninge... Eller ja... Dagen började med att jag stannade kvar i sängen ett bra tag på morgonen samt smsade lite med flickvännen. Sedan vid lunch kom farsan och hämtade mig och vi besökte farmor och farfar där det blev massor av god mat  :-). Sedan kom Mr. Taxi (mammas fästman) och hämtade mig för att skjutsa mig först till Motala och min förra praktikplats där jag sökt sommarjobb och där jag förövrigt köpte mat till katten - 2 kg för 330 spänn!!!!! (must be made by god himself to be that expensive), sedan till skänninge och min extramormor.

När jag ringer på dörren i skänninge så möts jag av ett yrväder och ett himla liv. Min mor har glömt att berätta att extramormor har skaffat sig en valp!
En tibetansk spaniel ska det föreställa - även om hon är betydligt korthårigare, betydligt mer långbent och inte har riktigt lika kort näsa som rasen annars ska ha. Nellie heter hon. Och ja hon ser sådär fånigt söt ut ;-). Så dagen spenderades med att kela och leka med Nellie - vilket får mig att längta mer och mer efter en egen valp - samt prata med extramormor massor. Det var ju så länge sedan vi sågs! Jag hade saknat henne enormt mycket... Men i sommar blir det till att hälsa på desto mer! :-D. Det bjöds i alla fall på himmelska räkmackor med te till samt fika efteråt. Mamma kom lite senare och umgicks en stund hon med :-). På vägen hem handlade vi lite och ja... Nu sitter jag här och har hitills endast surfat och snackat med min fantastiska flickvän igen :-). Love you babe ;-).

Och nu blir det väl till att plugga lite grann och sen trilla i säng. Imorrn ska jag nämligen:

1. Förbi tandläkarn och boka om tid... (they're gonna love me! *host*)
2. Förbi Viking Tattoo för att disskutera min kommande tatuering.
3. Förbi mammas skrivare och se om jag kan skriva ut tatueringsbilden bara....
4. Plugga.
5. Åka till flickvännen och spendera dagen, natten och lite av morgondagen där.

Fullt schema ---> Gå upp tidigt ---> Suck.... :-p.

Kram på er!!!

Här är en liten bild på en trött mig och Nellie:



Och så en halvbra bild på bara Nellie (lite mörk kanske..)

Kommentarer
Postat av: becka

vad är det för vovve i bakgrunden?! ser nästan ut som en sallybally!



//becka wz

2009-04-13 @ 21:12:04
Postat av: becka

vad är det för vovve i bakgrunden?! ser nästan ut som en sallybally!



//becka wz

2009-04-13 @ 21:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0