Oscar Wilde

Jag skriver mest ner citaten för att jag själv inte ska glömma bort dem...
Ett ordentligt inlägg kommer imorrn - i promise! =)


"Ingen stor konstnär ser någonsin tingen som de verkligen är. Gjorde han det skulle han upphöra att vara konstnär."

"Jag reser aldrig utan min egen dagbok. Man måste alltid ha något intressant att läsa när man åker tåg."

"Jag vill inte höra vad folk säger bakom min rygg. Det gör mig alldeles för uppblåst."

"Det finns inget mer sällsynt i världen än livet. De flesta människor existerar bara."

"Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull."

"Jag har så enkel smak. Jag vill bara ha det bästa av allt."

"Jag är en ung man med en lysande framtid bakom mej."

"Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna."

"När folk är överens med mig har jag alltid en känsla av att jag måste ha fel."

"Det finns bara en sak i världen som är värre än att folk pratar om en och det är att de inte pratar om en."

"Egna framgångar är uppmuntrande, men andras misslyckande är inte heller att förakta.”

"En idé som inte innebär några risker är knappast värd att kallas för idé."

"Förlåt alltid dina fiender -inget annat retar dem så mycket."

"Jag har slutat läsa böcker. De får mig att tänka på annat än mig själv."

"Livet är för viktigt för att tas seriöst"

"Att ångra sina erfarenheter är att hejda sin utveckling."

"Det finns ingen musik som jag uppskattar så mycket som Wagners. Man kan prata oavbrutet hela tiden utan att människor hör vad man säger."

"Trettiofem är en högst attraktiv ålder. Londons socitet är full av kvinnor av ädlaste börd som av egen fri vilja har varit trettiofem i åratal."


Oscar Wilde hade många komiska och ibland tänkvärda citat. Jag har personligen 2 favoriter av de här och det är.


"Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna."
"Det finns inget mer sällsynt i världen än livet. De flesta människor existerar bara."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0