Proud in Pride

Sitter här med en varm hund sovandes på höger fot under skrivbordet i en annars ganska så varm lägenhet.
Det är annat än inatt när jag sov hos Miss Froggy i Stockholm. Vi fick för oss att det avr varmt innan vi somnade med våra tunna filtar och kuddar så vi öppnade fönstret. Smart? Inte särskilt. Jag vaknade ett par gånger och reflekterade att jag frös. Jag drömde till och emd att någon kom och bäddade in mig i en filt. Men när jag vaknade klockan 6 på morgonen så insåg jag att det bara hade varit en önskedröm och att jag var som en isglass hela jag. Gulliga Miss Froggy tog alla filtar som fanns till hands och sen somnade jag om och sov i 2 timmar till varefter jag vaknade varm och belåten =).

Gårdagen var härlig. Jag har äntligen fått vara med om Pride. Vi marcherade i Pride-paraden en bra stund innan vi droppade av för att gå och äta och ta oss hem till Miss Froggy. Underbara människor var det i paraden och världens härligaste energiboost fick man av det. Aldrig har jag skrattat och haft så roligt. Det kändes sjukt bra och det måste göras om igen. Jag och Miss London var mycket snygga i vår outfit minsann ;). Kolla bilden nedan =).

Innan jag skulle hem idag så spenderade vi lite tid på T-centralen. Jag köpte en supergod muffins medan Miss London och Miss Froggy delade på en himmelsk räkmacka som jag fortfarande nu tänker på, haha =). Resan hem tog 3 (!!!) timmar varav åtminstonde hälften spenderades brevid en tysk/iransk kille som gav mig kulinariska gourmet-råd vad gäller iransk mat och som sa att jag skulle citat "laga den och tänka på honom när jag lagade den". Jag tror mitt svar var ngt i stil med "Sure. we'll see about that" med lite himlande med ögonen. I think he got the point.
Tack fantastiska Miss Skäggetorp (jag måste verkligen komma på ett bättre namn!) för att du hjälpte mig med biljetten. Och ja jag vet att jag tackat tusen gånger redan *skratt*.

Annars var dagen bra och nu när jag kom hem fick jag träffa min underbara byracka igen, och katten o mössen =). De gör mitt liv underbart tillsammans med min flickvän och mina vänner. Nu ska jag ha en myskväll ensam hemma med mina småttingar =).

Kram på er allihopa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0