The Adventures Of Leopold The Great



Gårdagen spenderades i Skenäs och vi hade världens mysigaste dag =).
Vi tog färjan över från Skenäs till andra sidan där Leopold fick springa på stranden och bada - något som han faktiskt börjar gilla nu. På själva färjan så agerade jag kamerakvinna åt skaparen av dagens dans så håll utkik på http://dagensdans.se . På andra sidan blev jag även bjuden på en god glass av min underbara flickvän - tack =)!



Idag spenderade vi första halvan av dagen med Ms Butterfly och vi lekte och hade mycket roligt. =)
Sedan begav vi oss till Leopolds mormor alias min mor för att fika lite. Jag och morsan satt o pratade medan Leopold roade sig med att följa efter Coda lite här och varstans innan han trillade ihop under köksbordet och somnade.

Sedan tog vi en snabbis hem till lägenheten innan vi återigen begav oss ut för att gå vår första lektion valpkurs!
Lillpojken skötte sig exemplariskt på inkallningen och hade mycket roligt med de andra valparna. =D. En liten fårhundsflicka vid namn Alda blev nog hans favorit. Det var så roligt för det var en MASSA valpar där (jag tror vi var 16-17 st) och i princip alla var av olika raser/blandraser. Vi hade en bordercollie, en schnauser, en rottweiler, en fårhund, en sheltie, en labrador, en tollare och en massa andra raser i gänget. Ska bli riktigt roligt att fortsätta =).

Nej nu ska vi ta o kura upp oss i soffan o slappna av lite efter allt tränande.

Gläfs från Leopold och Hejdå från mig! ;-)

Kommentarer
Postat av: Emelie HL

han har ju så gudomligt söta öron din hund! (och stora)

2009-08-11 @ 22:14:17
URL: http://emyl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0