VIDA på Öland

Live stream från Öland här ;-)

Jag och farsan har varit på denna avlånga ö sedan i Lördags eftermiddag och vi har det riktigt mysigt.
Idag har vi varit på konstmuseumet VIDA här på Öland som visar Sveriges mest kända konstnärer såsom Ullrica Hydén Vallien, Bertil Vallien (en av mina favoriter) och Ulf Trotzig ( en annan av mina favoriter - vissa av hans iaf). Det var riktigt fint och lärorikt och när jag åkte därifrån så insåg jag att jag gärna skulle lära mig lite mer om konst i allmänhet och besöka lite fler konstmuséer och andra muséer.

På vida finns även ett fjärilsmuseum med både levande fjärilar och konserverade - det var mycket vackert =).

Sedan åkte vi in till Borgholm där vi gick i affärer, fikade och strippade på gathörn. Ja ni läste rätt ;-). Jag köpt en sommarklänning och det var så j*kla varmt i piratbyxorna så jag strippade på ett gathörn och bytte om - helt enkelt :-p.

Sen så åkte vi hem, bytte om och åkte ner till stranden Talludden ett tag där vi solade och BADADE - mitt första dopp i år. Inte alls sent, jag vet :-p. Men men nu är det gjort iaf och är det varmt imorrn så ska vi kanske åka dit en stund på förmiddagen också.


Bertil Vallién

Ja och nu sitter jag här och har Kronprinsessans firande på i bakgrunden, fadern min tittar på det och jag ska väl småsnegla lite jag med och sen fixa lite andra grejer nu när jag halleluja faktiskt har internet! Jippie för det!
På lördag när jag kommer hem ska jag och Miss London se på Grease - mysigt =).
Och på söndag får jag se min underbara flickvän igen - Supermysigt <3 =).

Oh herre min je... Mark Levengood på tvn... :-p.

Ciao!
/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0