Polisen och hallonmaffian

Idag har vi gjort framsteg minsann!

Leopold har varit duktig och klippt klorna som en riktig hund ;-). Och i vårt skafferi finns nu både hallonmuffins, blåbärspaj och hallonpankakor på amerikanskt vis! Vi har blivit hallontokiga här hemma. Men det är ju så gott! =) Disken är diskad och i eftermiddag ska jag tvätta. Det är ju det minsta jag kan göra när alla ovanstående bakverk är gjorde av min flickvän.

En rolig sida ni borde gå in på förresten är interpals.net. Där kan man skaffa sig brevvänner från hela världen både snailmail och epost =). Jag har träffat folk från både USA, Ryssland och Sydafrika.

Oh jag måste ju berätta en sak som hände för ett tag sen!
Här om kvällen var jag och Leopold ute på promenad och fick oss en minst sagt intressant upplevelse. Jag hade precis slängt Leopolds hundpåse i en soptunna som hade låtit lite mystiskt när påsen träffat botten. Vi var påväg att vända för att gå en lite längre promenad när en polisman kommer springandes genom parken och ropar på oss. Jag stannar och han frågar mig om jag sett en man i grå tröja och keps springa genom parken. Det hade jag inte och uppenbarligen hade jag missat honom precis för han hade sprungit åt det hållet. Polisen tackade och sa att det var ingen fara men han verkade lite uppskakad ändå. Leopold och jag gick hem istället för att ta vår långpromenad och jag funderade på om det inte kanske hade varit något i den där soptunnan som stod precis brevid gången där den jagade mannen precis sprungit. Väl utanför porten såg jag att en polisbil med en annan polis i cirkulerade runt kvarteret. Undrar vad den där mannen i grå tröja och keps kan ha gjort måntro,..

I Söndags var jag o farsan på LFC's hemmamatch också! Aslani gjorde 4 mål och Landstöm 1! Jisses vilken match =) - Superbra var den, men vilken värme det blev att sitta i på läktaren. Men det var en mycket trevlig dag =).
Nej nu blir det hallonpankakor på amerikanskt vis snart ;-)!

Hej på er så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0